Dag 5 - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Sjanna van Dijk - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Sjanna van Dijk - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Sjanna

11 September 2015 | Verenigde Staten, California

Vandaag de laatste dag op t mooie Yosimite National Park.

Moeizame ochtend gehad, want gister was t niet bij één flesje wijn gebleven. T was ook zo gezellig bij t kampvuurtje en we zijn al niets meer gewend :P maar na een stevig ontbijtje en een bak koffie op pad gegaan.

Helaas de 2 mooiste stukken van t park gesloten en in deze periode van t jaar staan de meeste meren en watervallen droog! Maar dat mag de pret niet drukken dus genoten van al het andere moois.

Eerst maar eens ons nieuwe plekje bekeken voor de nacht. Mooie plaats aan een klein riviertje. Spullen geïnstalleerd en gaan.

We hebben besloten om eerst een fiets te huren en een stuk te gaan fietsen. Inmiddels al dik 1,5 jaar geleden gedaan, want als je wil fietsen op Curacao heb je een doodswens.

Maar we konden het nog :) Mooie plekken gezien, maar vooral echt genoten van t fietsen door de mooie natuur. En dan die frisse neus en de heerlijke geur. Dat is iets wat we aan Curacao echt missen.

In de middag zijn we op de bus gestapt en een deel van het park rond gereden. Op één plek zijn we eruit gestapt en hebben we een wandeling gemaakt. Langs een mooi beekje, wat gelukkig nog water bevatte, lekker gezeten en een mooi hert gezien. Die stond heerlijk te baden en relaxt te zijn. Mooi om te zien hoe deze dieren hier gewoon rond lopen tussen de mensen, want ook op de camping zie je ze.

Eind van de middag weer in ons mini huisje en eens lekker gedoucht in het mini douche-je. Eten gekookt en daarna weer heerlijk naast t kampvuur gezeten. Sjoerd heeft t inmiddels onder de knie dus deze was gauw aan.

Nu snel naar bed, want morgen door naar de volgende plek. Het Mono-Lake (heel hoog zout gehalte). Onderweg daarheen nog even stoppen langs een ander meer, want Sjoerd gaat even een hengeltje uit gooien.

Trusten en tot snel.
-xx- Sjanna